HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Ստեփանակերտի օդանավակայան. զարգացման հեռանկարները մինչեւ պատերազմը

սկիզբը

Ավիաուսումնական կենտրոնի զարգացումը

Ստեփանակերտի օդանավակայանի կազմում գործող ավիաուսումնական կենտրոնը (ԱՈւԿ), ինչպես իր գրքում պատմում է ԼՂՀ քաղավիացիայի վարչության առաջին պետ Դմիտրի Աթբաշյանը, սկսել է գործել դեռ 2010-ից: Միջազգային պահանջների հիման վրա կենտրոնն այն ժամանակ արդեն սերտիֆիկացվել էր օդանավակայանի վերգետնյա ծառայությունների մասնագետների պատրաստման համար:

Այստեղ ուսուցում էին անցնում այն բոլոր մասնագետները, որոնց աշխատանքը կապված էր ուղեւորային համալիրի, աերոդրոմի տեխնիկական սարքավորումների, աերոնավիգացիայի եւ կապի միջոցների մոնտաժի ու շահագործման հետ: Ուսումնական լսարանում եւ տեղերում դասընթացները վարում էին սարքավորումների մատակարար ընկերությունների աշխատակիցները, որոնք ուսումնական կուրսի ավարտին վերապատրաստված անձնակազմին հատկացնում էին տվյալ սարքավորանքը սպասարկելու իրավունք վերապահող սերտիֆիկատներ:

Աթբաշյանը նշում է, որ Ստեփանակերտի ԱՈւԿ-ի հնարավորություններն ընդլայնելու խնդիր էր դրվել, եւ նպատակ կար կենտրոնը սերտիֆիկացնել՝ «CH-701» ինքնաթիռների օդաչուների ուսուցում եւ լիցենզավորում անցկացնելու համար: Ըստ ավիատորի՝ հաշվի առնելով Արցախի քաղավիացիայի շուրջ ստեղծված աշխարհաքաղաքական հանգամանքները (առաջին հերթին՝ միջազգային կառույցների կողմից Արցախ-Հայաստան օդային երթուղու վերաբերյալ Ադրբեջանի ագրեսիվ ու մերժողական քաղաքականության սատարումը), Արցախի ավիապարկում գտնվող 2 օդանավերն էին դարձել ԼՂՀ քաղավիացիայի զարգացման աճ ապահովող միակ գործոնը: Որոշվել էր, որ «CH-701» ինքնաթիռներն օգտագործվելու են օդային տուրիզմի, գովազդային բիզնեսի եւ այլ կարիքների, առաջին հերթին՝ ավիացիոն քիմիական աշխատանքների նպատակով:

Բայց առաջադրված խնդիրների կատարման համար նախեւառաջ անհրաժեշտ էր ստեղծել համապատասխան իրավական բազա: Դրա համար 2014 թ. փետրվար-մայիսին մշակվեցին ու հաստատվեցին մի շարք ենթաօրենսդրական ակտեր: Ըստ Դ. Աթբաշյանի՝ դրանց մշակման համար հիմք էին ընդունվում ICAO-ի փաստաթղթերն ու Ռուսաստանի, Բելառուսի, Ղազախստանի եւ այլ երկրների փորձը:   

2014 թ. նույն ամիսներին մշակվեցին նաեւ մի շարք ուսումնամեթոդական ձեռնարկներ, որոնք եզրակացություն ստանալու նպատակով ուղարկվեցին Մոսկվա՝ Քաղավիացիայի պետական գիտահետազոտական ինստիտուտ, որտեղ փոխտնօրեն Ռուբեն Եսայանը կազմակերպեց համապատասխան աշխատանքները: Դրանց արդյունքում Արցախում մշակված ձեռնարկները որոշ նկատողություններով եւ առաջարկություններով հաստատվեցին ու հետ ուղարկվեցին եւ փոփոխություններից հետո կիրառության մեջ մտան Ստեփանակերտի ԱՈւԿ-ում: Դրանք նախատեսված էին թե՛ դասախոսների, թե՛ կենտրոնի կուրսանտների ինքնուրույն ուսման համար:

Ունենալով համապատասխան իրավական բազա, ուսումնամեթոդական ձեռնարկներ, նյութատեխնիկական բազա՝ ԱՈւԿ-ը կարող էր բարեհաջող անցնել սերտիֆիկացումը՝ մասնավոր օդաչուներ (private pilot) պատրաստելու իրավունք ստանալու համար: 2014 թ. սեպտեմբերի 3-ին կենտրոնը ստացավ այդ սերտիֆիկատը: Առաջին կուրսանտների հետ սկսվեցին «CH-701» օդանավերի թռիչքների տեսական պարապմունքները: Դրանք անցկացվում էին թե՛ լսարանում, թե՛ ինքնաթիռների հանգարում, թե՛ դասախոսների աշխատասենյակներում: Տեսական մասի քննությունները հաջող անցնելուց հետո կուրսանտներն սկսեցին ուսումնական թռիչքները:

Նկատենք նաեւ, որ 2014-ի մայիսին փոխվեց «Ստեփանակերտի օդանավակայան» ՓԲԸ-ի ղեկավարը: Երեւան տեղափոխված Արթուր Կարապետյանի փոխարեն նոր տնօրեն նշանակվեց Էրիկ Օհանյանը: 

Գյուղատնտեսական աշխատանքների մեկնարկը

Դեռ 2013 թվականից, ինչպես պատմում է Դմիտրի Աթբաշյանը, օդաչու Սամվել Թավադյանը «CH-701» ինքնաթիռով, որի վրա ամրացվել էր հեղուկացիր սարք (sprayer), իրականացնում էր ավիացիոն քիմիական աշխատանքների փորձնական թռիչքներ հենց օդանավակայանի տարածքում: Նպատակը հնարավորությունների ստուգումն էր: Զուգահեռ իրականացվում էր գովազդային արշավ պոտենցիալ պատվիրատուների շրջանում եւ գյուղատնտեսության նախարարության հետ: 2014-ի հուլիսին Ասկերանի շրջանում եգիպտացորենի ցանքատարածության փորձնական սրսկում իրականացվեց, որը նաեւ ցուցադրվեց Արցախի եւ Հայաստանի հեռուստատեսությամբ: Ըստ Աթբաշյանի՝ արդյունքը 100-տոկոսանոց էր. երկու օր անց դաշտում վնասատուներ չէին մնացել:

Այդուհանդերձ, ոլորտը կարգավորելու համար անհրաժեշտ էր մշակել եւ հաստատել համապատասխան իրավական փաստաթղթեր, որոնք լինելու էին ոչ միայն քաղավիացիայի վարչության, այլեւ գյուղատնտեսության եւ առողջապահության նախարարությունների տիրույթում: Այս առումով Դ. Աթբաշյանը նկատում է, որ բյուրոկրատական քաշքշուկը բավական մեծ էր, առաջին հայացքից արագ լուծում ունեցող հարցերը ձգձգվում էին:

Ըստ Արցախի քաղավիացիայի վարչության առաջին պետի՝ 2015 թ., երբ փոքր ավիացիան գործնականում արդեն պատրաստ էր առեւտրային ծավալների թռիչքներ կատարել գյուղատնտեսության ոլորտում, ԼՂՀ վարչապետը (Աթբաշյանը նկատի ունի 2007-2017 թթ. Արցախի վարչապետ Արայիկ Հարությունյանին), նրա կառավարությունն ու խոշոր բիզնեսի ներկայացուցիչները անտարբեր գտնվեցին վարչության ծրագրերի հանդեպ:

Քաղավիացիայի վարչության լուծարումը

Դմիտրի Աթբաշյանն իր գրքում նշում է, որ դեռ 2014-ի գարնանը, երբ քաղավիացիայի վարչությունում աշխատանքները եռում էին, որոշվել էր կառավարությանն առընթեր այս կառույցը մտցնել էկոնոմիկայի եւ արտադրական ենթակառուցվածքների նախարարության կազմ: Վարչության պետը դիմել էր նախագահ Բակո Սահակյանին՝ առաջարկելով, այդուհանդերձ, կառույցին վերապահել քաղավիացիայի կառավարման գործառույթները: Արդյունքում որոշվել էր պահպանել վարչության գործող կառուցվածքը եւ առկա գործառույթները:

Սակայն 2015 թ. հուլիսին Արցախի կառավարության կառուցվածը փոփոխության ենթարկվեց, եւ դրան առընթեր քաղավիացիայի վարչությունը, ի վերջո, մտցվեց էկոնոմիկայի եւ արտադրական ենթակառուցվածքների նախարարության մեջ: Արդյունքում վարչությունը վերակազմակերպվեց նախարարության քաղավիացիայի բաժնի, ինչի հետեւանքով կրճատվեց նաեւ անձնակազմը: Չհամաձայնելով նշանակվել բաժնի պետ՝ 2009-ից ԼՂՀ քաղավիացիայի ոլորտը ղեկավարող Դ. Աթբաշյանն ազատման դիմում գրեց եւ վերադարձավ Երեւան:

2020 թ. դեկտեմբերին հերթական կառուցվածքային փոփոխությունը կատարվեց ԼՂՀ կառավարությունում, ինչի արդյունքում ենթակառուցվածքները, այդ թվում՝ քաղավիացիան, հանձնվեցին տարածքային կառավարման եւ ենթակառուցվածքների նախարարությանը:

2017-2019 թթ. ամռանը Ստեփանակերտի օդանավակայանում կազմակերպվեց «Արցախ Էյրֆեստ» (Artsakh Airfest) փառատոնը, որի ժամանակ երկինք էին բարձրանում տեղական ու ՀՀ-ից ժամանած տարբեր տեսակի օդանավեր ու միջոցներ՝ ինքնաթիռ, ուղղաթիռ, օդապարիկ, պարապլան:

2020 թ. փառատոնը չանցկացվեց կորոնավիրուսի համավարակի պատճառով:

Փառատոնը դարձել էր Արցախի տուրիզմի զարգացման կարեւոր խթաններից մեկը, սակայն համավարակն ու պատերազմը մեծ փոփոխություններ մտցրին թե՛ ամբողջ Արցախի քաղաքական ու սոցիալ-տնտեսական կյանքում, թե՛ կոնկրետ օդանավակայանի գործունեության մեջ:

Օդանավակայանի լուսանկարները՝ ֆեյսբուքյան «Artsakh Airfest» էջից

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter