HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Ու՞մ են պատկանում Հայաստանում գրանցված թեթեւ ինքնաթիռները. ավիատորներից մինչեւ խոշոր գործարար

Սկիզբը

Ընդհանուր նշանակության ավիացիան ներկայացնող եւ Հայաստանում այս պահին գրանցված 7 թեթեւ ինքնաթիռներից 3-ին անդրադարձել ենք նախորդ հոդվածում: Այս անգամ կխոսենք մյուս 4-ի մասին:

«ՖլայՄի» ընկերությունն ու «Cessna 177» ինքնաթիռը նոր տերեր ունեն

Դեռ 2019-ին գրել էինք մեծ ավիացիայից ընդհանուր նշանակության ավիացիա տեղափոխված օդաչու-հրահանգիչ, հրամանատար Դավիթ Սարգսյանի մասին, որն իր «ՖլայՄի» ընկերությամբ նախատեսում էր տարբեր ծառայություններ մատուցել փոքր/թեթեւ ավիացիայի ոլորտում: «ՖլայՄի» ընկերության առանձնահատկությունը մյուսներից այն էր, որ ուղեւորներին «cost share» թռիչքների մասնակցելու առաջարկ էր անում: Սրա շրջանակներում մասնավոր օդաչուն (private pilot) կատարում է անձնական (ոչ կոմերցիոն) թռիչք, սակայն դրան կարող է մասնակցել առավելագույնը 5 ուղեւոր, ու այս 6-ը թռիչքի հետ կապված ծախսերը կիսում են միմյանց միջեւ, ինչից էլ առաջացել է «cost share» անվանումը: Սարգսյանը «Հետքին» պատմել էր, որ նման թռիչքները մարքեթինգային քայլ են իրենց գործունեության մեկնարկի համար: ««Cost share» տարբերակով թռչելով՝ մենք մեզ գովազդում ենք: Որոշ ժամանակ անց, երբ կհասկանանք հաճախորդների պահանջները, ծրագրում ենք մեծացնել ինքնաթիռների պարկն ու անցնել կոմերցիոն գործունեության»,- հայտնել էր օդաչուն:

Դավիթ Սարգսյան

2019-ի փետրվարին Դավիթն ընկերների հետ ֆրանսիական Կաոր քաղաքից Հայաստան էր տեղափոխել «Cessna F177RG» տիպի օդանավ (սա ամերիկյան հայտնի «Cessna»-ի՝ Ֆրանսիայում արտադրված տարբերակ է), որը նախատեսված է 1 օդաչուի եւ 3 ուղեւորի համար: Մինչեւ մեր երկիր հասնելն այն անցել էր Ֆրանսիայի, Իտալիայի, Հունաստանի, Թուրքիայի ու Վրաստանի օդային տարածքներով: 1971-ին արտադրված ինքնաթիռն ի սկզբանե գրանցված է եղել Մեծ Բրիտանիայում (1971-1993 թթ.՝ G-AYPF, 1993-2019 թթ.՝ G-OAMP): Հայաստանում բորտը ստացել է EK-FLY յուրօրինակ գրանցումը: Դ. Սարգսյանն առաջինն էր Հայաստանում, որ օդանավի համար ընտրեց նման գրանցում, ինչը հետո, փաստորեն, վարակիչ դարձավ մյուսների համար: Չնայած դեռ 2007-ից իրավունք կար օդանավեր գրանցելիս EK ազգային նիշից հետո գրել ոչ միայն թվեր, այլեւ տառեր, քաղաքացիական օդանավերի գրանցման համարներում մինչ այս միշտ թվեր էին կիրառվում:

Քանի որ «ՖլայՄի» ընկերության գործունեության սկզբնական փուլում Դավիթը թռչելու էր որպես մասնավոր օդաչու, ինքնաթիռի շահագործող էր գրանցված հենց նա եւ ոչ թե ընկերությունը: Բայց 2019-ի դեկտեմբերին EK-FLY-ը գրանցվեց «ՖլայՄի»-ի անունով:

Այդուհանդերձ, ընկերության մեծ ծրագրերն իրականություն չդարձան, այն այդպես էլ ձեռք չբերեց կոմերցիոն փոխադրումների իրավունք ընձեռող ՕՇՎ (օդանավ շահագործողի վկայական): Նկատենք, որ ՍՊԸ-ն 2018-ի դեկտեմբերին հիմնադրել էր երեւանցի Էլլա Հակոբջանյանը, որին 2019-ի հունվարին միացել էր Դ. Սարգսյանը: Վերջինս, սակայն, «ՖլայՄի»-ի փայատերերի կազմից դուրս եկավ 2020-ի օգոստոսին, իսկ Հակոբջանյանը՝ նույն տարվա նոյեմբերին:

«Զվարթնոցում» (արխիվային լուսանկար)

Ընկերությունը, այդ թվում՝ դրա սեփականություն հանդիսացող «Cessna F177RG» օդանավը, անցավ երեւանցի Գեւորգ Գեւորգյանին, որն իր հերթին 2022 թ. փետրվարին ՍՊԸ-ի իր ամբողջ բաժնեմասը փոխանցեց նոր տերերի՝ երեւանցիներ Աննա Սարգսյանին, Արամ Փախչանյանին, Արտյոմ Կռիլովին, Հմայակ Պետրոսյանին, Երվանդ Խալափյանին (վերջինիս 2022-ի դեկտեմբերին փոխարինել է Ադրինե Թումանյանը): 5 փայատերերը 20-ական % փայ ունեն «ՖլայՄի» ՍՊԸ-ում:

Աննա Սարգսյանը Հայաստանի պարագլայդինգի (պարապլաներային սպորտի) ֆեդերացիայի նախագահ, «Sky Club» ակումբի հիմնադիր Արմեն Սարգսյանի քույրն է, ու պատահական չէ, որ 2022-ից «ՖլայՄի»-ն գրանցված է Սարգսյանների հասցեում, որտեղ գրանցված է նաեւ ֆեդերացիան: Արամ Փախչանյանն էլ «Այբ» կրթական հիմնադրամի եւ նույնանուն դպրոցի հիմնադիրներից է, «Այբ» կրթական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահը: Նախկին փայատեր Երվանդ Խալափյանը «SmartBet» տեխնոլոգիական ընկերության («ABC Lab» ՍՊԸ) հիմնադիրներից է ու դրա տնօրենը, իսկ նրան հաջորդած Ադրինե Թումանյանը աուդիտոր է:

Այսպիսով՝ «ՖլայՄի» ՍՊԸ-ն ու դրան պատկանող EK-FLY գրանցումով «Cessna F177RG» ինքնաթիռը 2022-ի փետրվարից փոխկապակցված են Հայաստանի պարագլայդինգի (պարապլաներային սպորտի) ֆեդերացիային ու «Sky Club» ակումբին, ինչպես նաեւ դրանց ղեկավար Արմեն Սարգսյանին: Ըստ ՀՀ քաղավիացիայի կոմիտեի տվյալների՝ «ՖլայՄի»-ն ոչ միայն EK-FLY-ի սեփականատերն է, այլեւ շահագործողը: Օդանավը, սակայն, ներկայում չունի թռիչքային պիտանիության սերտիֆիկատ, ինչը նրան թույլ կտա թռիչքներ կատարել:

Պարագլայդինգի ֆեդերացիայի նախագահի «Cessna 172»-ը

Վերոնշյալ ֆեդերացիան ու «Sky Club»-ը ներկայում օգտագործում են Եղվարդի անավարտ ջրամբարի տարածքում ստեղծված թռիչքային հարթակը (թռիչքուղին): 2019-ին ՔԱԿ-ից տեղեկացել էինք, որ Արմեն Սարգսյանը ցամաքային ճանապարհով Հայաստան է ներկրել «Cessna F172G» տիպի ինքնաթիռ (1 օդաչու + 3 ուղեւոր): Սա ամերիկյան «Cessna 172G»-ի ֆրանսիական տարբերակն է՝ արտադրված Ռեյմսում, ինչպես վերոնշյալ «Cessna F177RG»-ն:

Հայաստանում Ա. Սարգսյանի օդանավը ստացավ EK-SKY գրանցումը: Եթե «ՖլայՄի»-ի EK-FLY-ը նախապես բազավորվում էր «Զվարթնոցում», ապա EK-SKY-ը կայանված էր ՊՆ-ին ենթակա «Արզնի» օդանավակայանում (տես ստորեւ՝ տեսանյութում), որի աերոդրոմը, հիշեցնենք, 2018-ի փետրվարից ճանաչվել էր համատեղ բազավորման, այսինքն՝ այստեղ կարող էին բազավորվել ոչ միայն ռազմական, այլեւ քաղաքացիական օդանավեր (կարգավիճակը նորից փոխվել է 2022-ին):

Այդուհանդերձ, հետագայում երկու «Cessna»-ներն էլ տեղափոխվեցին Եղվարդի թռիչքային հարթակ: EK-SKY-ի վրա թռիչքային պրակտիկա են ձեռք բերել եւ օդաչուի վկայական ստացել ավիացիայի մի շարք սիրահարներ:

Արմեն Սարգսյանը EK-SKY-ի թե՛ սեփականատերն է, թե՛ շահագործողը: Նրա եւ գործընկերների ջանքերով փոքր/թեթեւ ավիացիան աշխուժություն է դրսեւորում Եղվարդի հարթակում (տես ստորեւ):

Տեսանյութում երեւում է նաեւ ավիատոր Սիմոն Մնոյանի «Միջազգային թռիչքային ակադեմիա» ՍՊԸ-ին պատկանող «Piper PA-28-181 Archer II»-ը, որը Հայաստանում գրանցված է որպես EK-JAN: Սրա մասին գրել էինք նախորդ հոդվածում

Վերջերս գրել էինք, որ հունվարի 18-ին «Հայաստանի ընդհանուր ավիացիայի հիմնադրամը» հայտ է ներկայացրել ՔԱԿ՝ «Եղվարդ» թռիչք-վայրէջքի հարթակի շահագործման թույլտվություն ստանալու համար: Կոմիտեն հայտը վերադարձրել է՝ թերությունները եւ անճշտությունները լրամշակելու առաջարկով։ 

Դավիթ Սարգսյանի նոր օդանավերը

Վերադառնալով ավիատոր Դավիթ Սարգսյանին՝ նկատենք, որ նա «ՖլայՄի» ընկերությունից դուրս գալուց հետո չի թողել փոքր ավիացիան:

2022-ի սեպտեմբերին Հայաստանում որպես EK-AKD գրանցվել է ամերիկյան «Cirrus SR22 GTS» տեսակի ինքնաթիռ (1 օդաչու + 3 ուղեւոր), որի սեփականատերն ու շահագործողը, ըստ ՔԱԿ-ի, երեւանցի Սերինե Հակոբյանն է: Օդանավն արտադրվել է 2005-ին, նախկինում գրանցված է եղել Մեծ Բրիտանիայում (G-OGGM):

Չնայած ինքնաթիռը գրանցված է Սերինե Հակոբյանի անունով, դրա ձեռքբերման ու Հայաստանում գրանցվելու, այստեղ կիրառվելու մասին հայկական ավիացիայով հետաքրքրվողներն իմացան օդաչու Դավիթ Սարգսյանից: Հրապարակելով արդեն իսկ EK-AKD գրանցումն ստացած «Cirrus SR22»-ի լուսանկարը՝ նախորդ տարվա սեպտեմբերին Սարգսյանը գրել էր. «Եվ սա միայն սկիզբն է»:

Օդանավը Հայաստան է տեղափոխվել նոյեմբերին: Օդաչու Ռոբ Ակրոնը, որը բորտը բերել է Երեւան, գրել էր, թե դրա երջանիկ սեփականատերն օդանավը փորձում էր ստանալ ավելի քան մեկ տարի շարունակ:

«Զվարթնոցում», 28.11.2022

EK-AKD-ն Դավիթ Սարգսյանին առնչվող միակ օդանավը չէ: Երկրորդը սլովենական «Pipistrel Virus SW100» տեսակի  ինքնաթիռ է (1 օդաչու + 1 ուղեւոր), որը չնայած դեռ չի գրանցվել ՀՀ օդանավերի ռեգիստրում (կրում է գերմանական գրանցում՝ D-EYFF), նախորդ տարվա աշնանը Գերմանիայից տեղափոխվել է մեր երկիր:

Համացանցում առկա է դրա վաճառքի մասին հայտարարությունը, որը նախորդ սեփականատերը տեղադրել էր 2022-ի հունիսին: Այստեղից էլ իմանում ենք, որ օդանավը 2012 թ. արտադրության է:  

«Pipistrel Virus SW100»-ը Հայաստան բերելուց հետո Դավիթ Սարգսյանը հասցրել է նաեւ դրանով թռչել մեր երկնքում:

Օդաչու դառնալ ցանկացողներին Դավիթն առաջարկում է սովորել ու մասնավոր օդաչուի վկայական (private pilot license, PPL) ձեռք բերել:

Գործարարի մասնավոր ինքնաթիռը 

2022 թ. օգոստոսին Հայաստանում գրանցվել է ֆրանսիական «Daher» ավիաշինական ընկերության «TBM 940» ինքնաթիռը (1(2) օդաչու + 5(4) ուղեւոր): Վերջինս արտադրվել է 2019-ին եւ 2020-ի փետրվարին գրանցվել ռուսական ռեգիստրում որպես RA-07840: Ինչպես գրել ենք նախորդ հոդվածում, «Daher»-ի պաշտոնական ներկայացուցիչը ԱՊՀ երկրներում հայ ավիատոր Սիմոն Մնոյանի կրասնոդարյան «Սիմավիա» ընկերությունն է: Հետաքրքիր է, որ RA-07840-ը Ռուսաստանում գրանցված առաջին «TBM 940»-ն է եղել: Ըստ bizavianews.ru-ի՝ այս օդանավի առաջին 250 թռիչքային ժամերն իր հաշվին գրանցել է հենց Սիմոն Մնոյանը, այսինքն՝ նա է եղել այս ինքնաթիռի առաջին օդաչուն:

Ռուսաստանում գրանցված լինելու ընթացքում ինքնաթիռը Մոսկվայի «Օստաֆեւո» օդանավակայանից (սա գործարար ավիացիայի բազավորման վայր է) պարբերաբար ժամանել է «Զվարթնոց»: Ըստ ավիացիոն տեղեկատուների՝ ռուսական գրանցումով վերջին թռիչքը եղել է 2022 թ. հուլիսի 16-ին, երբ օդանավը Եկատերինբուրգից թռել է Երեւան: 2022-ի օգոստոսին «TBM 940»-ը փոխել է գրանցումն ու որպես EK-222 մտել հայկական ռեգիստր:

Հայաստանում օդանավի սեփականատեր ու շահագործող է գրանցվել երեւանյան «Քանաքեռ» ՓԲԸ-ն: 1995-ին հիմնադրված այս ընկերությունը ««Քանաքեռ» կոշիկի ֆաբրիկա» պետական ձեռնարկության իրավահաջորդն է: ՓԲԸ-ի միակ բաժնետերը գործարար Նորիկ Պետրոսյանն է, որը հայտնի է, մասնավորապես, Հայաստանի հանքարդյունաբերության մեջ ներգրավված լինելով. Պետրոսյանը «Թեղուտ» ՓԲԸ-ի 25,05 %-ի բաժնետերն է: Հանքարդյունաբերական այս ձեռնարկության գլխավոր բաժնետերը ռուսական «ՎՏԲ Բանկն» է (49,95 %): Ն. Պետրոսյանն ընտանիքի հետ հաշվառված է Կոտայքի մարզի Ակունք գյուղում:

Նորիկ Պետրոսյանը, թիկունքում՝ «Armenian Helicopters»-ի նախկին «H130» ուղղաթիռը

Չի բացառվում, որ Ռուսաստանում գրանցված ժամանակ եւս «TBM 940»-ի սեփականատերը հենց Պետրոսյանն է եղել: Վերջինիս ռուսական ընկերությունները գլխավորապես հանքարդյունաբերության, անշարժ գույքի եւ շինարարության ոլորտներում են գործունեություն ծավալում:

Հավելենք, որ EK-222-ը հայկական ռեգիստրում գրանցվել է 1 տարի ժամկետով՝ մինչեւ 2023 թ. օգոստոս:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter