HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

«Զվարթնոցի» ցուցանիշները «վերակենդանացում» են հուշում, բայց մտահոգիչը մեկնածների զգալի մեծ թիվն է  

2021 թ․ Հայաստանի գլխավոր օդային դարպասներով՝ Երեւանի «Զվարթնոց» միջազգային օդանավակայանով, արտերկիր է մեկնել 1.155.765 մարդ, Հայաստան ժամանել՝ 1.122.447 հոգի, տարբերությունը՝ 33.318 ուղեւոր։ Այս մասին «Հետքը» տեղեկացել է ՀՀ քաղավիացիայի կոմիտեից, որն իր հերթին տվյալները վերցրել է օդանավակայանի կոնցեսիոներ ««Արմենիա» միջազգային օդանավակայաններ» (ԱՄՕ) ՓԲԸ-ից։

Եթե հաշվի առնենք, որ արտագնա աշխատանքի մեկնածները որպես կանոն տարեվերջին ինչ-որ ժամանակով վերադառնում են, մյուս կողմից՝ կորոնավիրուսի համավարակի պայմաններում շատ մեծ չէ արտերկրում Ամանոր նշելու մեկնող հայաստանցիների թիվը, կարող ենք եզրակացնել, որ այդ 33 հազարի մեջ գգալի է արտագաղթածների մասնաբաժինը։

Նկատենք, որ նախորդ տարվա հունվար-օգոստոսին «Զվարթնոցով» մեկնածներ-ժամանածներ տարբերությունը 48.053 էր, սակայն այն ժամանակ մենք նշել էինք, որ հաշվի առնելով արտագնա աշխատանքի ու արտերկրյա հանգստի մեկնածների թվերը՝ ճիշտ է սպասել տարեվերջյան տվյալներին։ Ու հիմա տեսնում ենք տարբերության որոշակի մեղմացում, բայց, ամեն դեպքում, 33 հազարը Հայաստանի մասշտաբով մի ամբողջ քաղաքի կամ նույնիսկ քաղաքների բնակչության թիվ է։ Օրինակ՝ 2021 թ․ հոկտեմբերի 1-ի դրությամբ, համաձայն ՀՀ վիճակագրական կոմիտեի, ընդհանուր շուրջ 33 հազար մարդ էր գրանցված Մասիս եւ Վեդի քաղաքներում (20,7 եւ 11, 7 հազ․ համապատասխանաբար)։    

Վերադառնալով «Զվարթնոցի» թվերին՝ նշենք, որ 2021-ին ընդհանուր ուղեւորահոսքն այստեղ եղել է 2.278.212 մարդ։ Սա, իհարկե, համեմատելի չէ կորոնավիրուսով ու 44-օրյա պատերազմով հիշվող 2020 թվականի հետ, երբ «Զվարթնոցից» օգտվեց ընդամենը 791 հազ․ մարդ (տես ստորեւ), սակայն նախորդ տարվա ցուցանիշը հետ է 2017-2019 թթ․ տվյալներից։ Հիշեցնենք, որ 2019-ը «Զվարթնոցի» լավագույն տարին էր, երբ օդանավակայանը սպասարկեց 3 մլն-ից ավել մարդու։

Zvartnots: Passengers (2014-2021)
Infogram

Ինչ վերաբերում է ամսական կտրվածքով շարժին, ապա ստորեւ ներկայացվող ինֆոգրաֆիկայում տեսանելի է, որ 2021-ը «Զվարթնոցն» սկսել էր (տես հունվար-մարտ ամիսները) վերջին տարիների համար վատագույն ցուցանիշներով, բայց, օրինակ, օգոստոսին, որն ավանդաբար ամենաակտիվ ամիսն է «Զվարթնոցում», նախորդ տարվա ուղեւորահոսքը երկրորդ լավագույնն էր 2019-ից հետո։

Passengers: EVN (2014-2021)
Infogram

Այսպիսով՝ Հայաստանի գլխավոր օդանավակայանը 2021-ին կարողացել է մոտենալ նախաքովիդյան ու նախապատերազմական ցուցանիշներին, ու չի բացառվում, որ գալիք տարի կարողանա գերազանցել 2019-ին արձանագրած անձնական ռեկորդը։

2020-ի համեմատ 2021-ին «Զվարթնոցում» աճել է նաեւ բեռնափոխադրման ծավալը։ Առաքվել է 8․803 տոննա բեռ, ներմուծվել՝ 8․518 տ, ընդհանուր՝ 17.321 տ։ Կոնցեսիոներ «ԱՄՕ»-ն բեռնափոխադրման ծավալների մեջ ներառում է նաեւ օդով ուղարկված եւ ընդունված փոստի տվյալները։ 2020-ին «Զվարթնոցում» բեռնափոխադրումը եղել է 15.733 տ, 2019-ին՝ 19.511 տ, իսկ 2018-ին՝ 18.069 տ: Սրանք, սակայն, ՔԱԿ-ի տվյալներն են, որոնցում փոստը ներառված չէ։ Եթե հաշվի առնենք նաեւ փոստը, ապա, 2019-ին, օրինակ, բեռնափոխադրումը կազմել է 20․065 տ։ Ամեն դեպքում, տեսնում ենք, որ նախորդ տարվա բեռնափոխադրման ծավալները (բեռ+փոստ) չնայած գերազանցում են 2020-ի թվերին, զիջում են 2018-2019 թթ․ ցուցանիշներին (իսկ ահա 2017-ին այդ ծավալներն անցել էին 22 հազ․ տոննան)։

Ուղեւորահոսքից ու բեռնափոխադրումից բացի՝ օդանավակայանի երրորդ կարեւոր արտադրական ցուցանիշը թռիչք-վայրէջքների քանակն է։ Առիթներ ունեցել ենք նշելու, որ կոնցեսիոները վիճակագրությունը վարում է թռիչքների ու վայրէջքների գումարային հաշվարկով, իսկ ՀՀ քաղավիացիայի կոմիտեն մեկ թռիչքն ու մեկ վայրէջքը հաշվում է մեկ հատ՝ որպես մեկ թռիչք-վայրէջք: Բայց քանի որ այս անգամ կոմիտեն հենց «ԱՄՕ»-ի տրամադրած թվերն է ներկայացրել, տեսնում ենք թռիչքների ու վայրէջքների քանակն առանձին-առանձին։ Այսպես՝ 2021-ին «Զվարթնոցում» կատարվել է 10.106 թռիչք եւ 10.112 վայրէջք, գումարային՝ 20.218 հատ։

Քաղավիացիայի կոմիտեի համաձայն՝ 2020-ին «Զվարթնոցում» կատարվել է 4․963 թռիչք-վայրէջք, 2019-ին՝ 13.260, իսկ 2018-ին՝ 11.580։ Համեմատությունը ցույց է տալիս, որ ուղեւարահոսքի ու բեռնափոխադրման սեգմենտների նման այստեղ էլ օդանավակայանը զգալիորեն գերազանցել է 2020-ին արձանագրած տվյալները, բայց չի կարողացել հասնել 2018-2019 թթ. արդյունքներին։

Հաջորդիվ կներկայացնենք Հայաստանի երկրորդ միջազգային օդանավակայանի՝ Գյումրու «Շիրակի» ցուցանիշները 2021 թ. կտրվածքով։    

Տես նաեւ՝

Լուսանկարում՝ «Զվարթնոց» օդանավակայանը (zvartnots.aero)

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter